Nikon D90 + Nikon 35mm f/1.8 DX

Jag har fått en mycket fin present av Tobbe. En Nikon D90 - vår första systemkamera! Bilderna blir helt otroliga med normalobjektivet AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G. Vi har tagit minst 400 bilder här hemma och mixtrat en hel del. Äntligen kan jag ta fina porträttbilder och inomhusbilder med kort skärpedjup! Intresset har fått sig en ny törn. Med tanke på bildexemplet nedan ser ni vilka begränsningar den förra kameran satte. Det är inte konstigt att fotgraferingen lagts åt sidan.


Panasonic Lumix DMC FZ18 
1/13, ISO 1600, f/2.8


Nikon D90 + Nikon 35mm f/1.8 DX
1/13, ISO 1600, f/2.8

Samma inställningar - men otrolig skillnad!




Slängde iväg en beställning igår på 3 st fotofilter. För en billig slant får jag ett närbildsfilter, UV-filter och ett effektfilter. Måste köpa en bra kameraväska också. Var finns det snygga och praktiska?


Kommentarer
Postat av: Anna

ååååå! fan va kul:), vill också ha en systemkamera. Pyssla nu inte för mycket med den;) du måste plugga!:P



PUSS!

2010-12-30 @ 12:33:13
URL: http://kulananna.blogg.se/
Postat av: Catti

Oj jäklar vilken skillnad!! Var ute efter en kameraväska men hittade som ingen här i stan.. Alla var svarta iallafall och de flesta passar min modell men tror du måste köpa en lite större för att få plats? Det finns ju en jättebra som är ganska stor som man även rymmer extraobjektiv till men då blir den ju som sagt rätt stor.. Googla! :) Kraaam

2010-12-30 @ 15:04:41
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0