LÅNGT HÄR IFRÅN

Massa framtidstankar snurrar i mitt huvud. Närmast är oron inför kursen jag läser och motivationen som inte tycks finnas. Sedan är det sommaren... jobba, eller? Bläbläblä. Vill bara vara ledig och inte göra ett jota, men erfarentet av vårdarbete och lite slantar sitter inte helt fel. Om 1,5 år tar jag förhoppningsvis examen men en arbetsmarkand som bara erbjuder vikariat och visstidanställning känns rent ut sagt förjävligt. Då till ett dilemma. Tobbes tekniska chef i Övertorneå har sagt att han känner chefen på vårdcentralen och att jag mest troligt kommer bli erbjuden en tjänst (100%, tillsvidare) där när jag tar examen. Det är ju idiotiskt att inte tacka ja till det. De vill få in ynge folk i kommunen och det är inte vanligt att ett par, båda med högskoleutbildning, väljer att bostätta sig där. Ja, vem fan vill bo i Övertorneå?! Som sagt behöver det inte vara för evigt men det är där min åldersnojja kommer in i bilden. Jag kommer vara 24 år när jag är klar och med en tjänst i Övertorneå vill jag jobba ett tag och vägrar börja planera familj när vi är bosatta där. Ja, så är det! Jag vill vara nära mamma och vänner under havandeskapet och helst ha ett hus uppslaget innan dess. Allt innan 30 år räknas väl som ungt att få barn nuförtiden och jag måste nog sluta stressa upp mig över saker som är osäkra och långt bort. Nu och några dagar tillbaka har jag inte kunnat sluta tänka på allt sånt här och det tär verkligen på mig. Som tur är brukar det vara övergående..  

Kommentarer
Postat av: Leja

du är uuuuung! du hinner ju bo i ötå flera år innan ni flyttar hit! och under den tiden kan du ju få jobberfaranhet, spara pengar och leta efter det perfekta huset.

no stress! kram på dig :)

2010-02-01 @ 07:45:28
URL: http://lejas.se
Postat av: Banana

Sluta stressa genast, det smittar av sig på mig =) och jag är äldre än du så jag har ännu större anledning att ålderskrisa. Håller med föregående talare, du hinner.

2010-02-01 @ 18:32:44
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Catti

Åh vad svååårt. :S Förstår dig.. Jag hade inte heller velat bo i Övertorneå, långt från alla nära & kära, med ett barn påväg.. Men, som sagt här ovan hinner du ju jobba där ett par år och sedan flytta tillbaka..? OM ni nu inte stormtrivs i Ötå, who knows? :) Fast det hoppas jag ju inte att ni gör, vi vill ju ha er hääär. ;)

2010-02-07 @ 22:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0